środa, 21 stycznia 2015

Dlaczego T-Rex nienawidził pompek..?

Hej kochani,

no właśnie - dlaczego? Chyba każdy z nas przeżył w dzieciństwie tę specyficzną fazę i zamęczał wszystkich dookoła nieustannie pytając: a dlaczego ?! Nigdy się nad tym wcześniej nie zastanawiałam, ale w nocy słabo spałam - a jeśli dobrze mnie znacie, to wiecie, że jak Sumikowa w nocy nie śpi, to najprawdopodobniej coś knuje ;) - i przyszła mi do głowy taka refleksja, że to pytanie jest w okresie dzieciństwa prawie zawsze podszyte ciekawością, przenikliwością, głodem wiedzy i podskórnym przekonaniem, że wszystko, absolutnie wszystko ma jakieś drugie, fascynujące dno, które się przed nami ukrywa i jedynie pytając "a dlaczego?!" mamy szansę się do tego drugiego dna dokopać. Słowem, jest to raczej pytanie, które szuka prawdziwej odpowiedzi i nacechowane jest raczej pozytywnie. To pytanie odkrywców, eksploratorów, zdobywców - mądrych, poszukujących ludzi.

Czy Wy też tak macie, że im dalej w dorosłość tym bardziej to pytanie przechodzi jakąś przedziwną transformację ? Zastanawiałam się nad tym wczoraj i wydaje mi się, że często jako dorośli nie szukamy już prawdy i odpowiedzi, nie jesteśmy tak naprawdę zainteresowani "dlaczego" i to pytanie obraca się przeciwko nam. Pytamy: dlaczego ja? dlaczego mnie się to przydarza? dlaczego nie mam tego ale za to mam coś, czego wcale nie chcę? I ze wspaniałego pytania budujemy sobie rach-ciach fundament do narzekania, do użalania się nad sobą. Zatrzymujemy się na powierzchni i nie chcemy usłyszeć odpowiedzi, a przecież to pytanie odkrywców, eksploratorów, zdobywców - mądrych, poszukujących ludzi, którymi przecież wszyscy jesteśmy! Nie zapominajmy o tym :)

źródło: xpedia.com
Pisząc tego posta od razu w mojej głowie wyświetlił się ten obrazek z pytaniem: dlaczego T-Rex nienawidził pompek i nie mogłam się powstrzymać przed wrzuceniem go tutaj - żeby nie było jakoś strasznie poważnie i posępnie :) 

Sumikowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz